Friday, April 10, 2009

Ceritakan tentang sebuah pengalaman menarik yang pernah kamu alami

Sesuatu pengalaman yang menarik yang aku pernah alami adalah apabila saya pergi ke rumah kawan akrabku. Haneh untul menyambut Hari Deepavali. Haneh menyambut Hari Deepavali kerana dia adalah seorang India.

Pengalaman yang menarik adalah apabila dia kata bahawa dia harus mengangkat sebuah bakul di atas kepalanya yang besar untuk empat kilometer. Dia kata dia perlu membuat ini kerana ia adalah satu kebuatan yang menunjuk tuhanya bahawa dia berasa berterima kasih untuk semua yang diberinya. Dalam agama Islam, kita tidak perlu membuat barang seperti ini untuk menunjukkan tuhan bahawa kita berasa berterima kasih atas apa yang dia memberi kita. Kita perlu sembahyang sahaja.

Bapa Hanes pun mesti mengangkat sebuah bakul yang lebih besar untuk enam kilometer. Saya berasa kagum dengan keberanian Hanesh dan bapanya apabila saya mendengar tentang apa yang mereka harus buat. Ini adalah suatu pengalaman yang saya tidak boleh lupa dan harap saya akan dapat melihat Hanesh menghabiskan tugasnya sebagai seong lelaki India.

No comments:

Post a Comment